2016年4月23日 星期六

8"x8" chipboard album page2--Life is like a butterfly, you can chase it or let it come to you.

 

 
 
這次的8吋相編本真的讓娜歐玩上癮了!沒想到這麼快就來跟大家分享第二張~
 
娜歐在一年半前去了一趟加拿大,當時去了Niagara parks的Butterfly conservatory,
 
走進專培育蝴蝶的溫室裡,身旁有數不盡的蝴蝶飛來飛去,連走路都要小心踩到它們!
 
Hello, everyone~ It's good to be back again!
 
 I'm here to share another finished 8" scrapbooking layout with you~
 
 I used two pictures that I took in Niagara parks, Butterfly conservatory.
 
There were  so many kinds of butterflies in the greenhouse.
 
 They would flying around you or stoped over your...shoe.
 
(because my shoe looked like a huge flower to them?)


 
可能是當時我穿的鞋顏色太亮太鮮豔了吧,只要我停下來,就會有蝴蝶停在鞋子上!
 
也因此讓我拍到了珍貴的畫面,於是這次決定將這兩張照片做成相編好好收藏~
 
 I thought it was a precious momory to keep. So~let's get start it!\(^o^)/
 

 
接下來帶大家來看一下製作的大概過程(因為我…又做的太黑皮了,所以只拍了幾張照片…><)
 
不知是從哪裡來的想法,娜歐選了這張紙當底,然後又從另一張美術紙上剪下這些英文字!
 
將這些都貼上頁面後,為了不讓背景搶走照片的焦點,我塗上白色Gesso~
 
 I chose two papers. One for base, and cut those words from another! 
 
 
再來是放上一些自己想要的素材先排版!
 
Always needed to make sure everything before I sticked them down!
 

 
滿意排版後就開始黏貼固定並且上色!
 
你們看到這張照片的右下角,是我正在幫字上“金箔”,
 
這金箔我是第一次用,覺得很有趣,你們也能試試看哦~
 
This was first time I useing gold foil on my project.
 
(I added gold foil on word "butterfly" and around the eages.)
 
 
後來我在紙板的四個邊都有用金箔效果(但照片真的很難看的出來…T-T)!
 
 
 Yeah...I know it's hard to see the foil result in the picture... 
 
 
這樣是不是比較有感覺了?
 
為了這張相編,我找了各種跟蝴蝶有關的引句,其中我覺得這段跟照片很適合~
 
 How about this?
 
 
系金A,,系金A~
 
However! I love this new produst from Prima!
 



I think the quote I used was perfect for those pictures. Don't you think? ^皿^
 

 
「Life is like a butterfly, you can chase it or let it come to you.」 
 
 
 
 雖然很多技巧還要再加強(所以才要練習),但完成了這一頁,覺得很有成就感呢!
 
你們喜歡嗎?期待下次再見囉~
 
The finish page may not be perfect, but I really had lots of fun.
 
Thanks for stopping by my blog. I will see you in next Page~^^
 
 

沒有留言:

張貼留言