2016年4月22日 星期五

8"x8" chipboard album page1---I may not be perfect, but parts of me are pretty awesone!


哈囉~娜歐又回來了,這次的速度有快很多吧!哈哈~

因為前幾天連續作了幾個新相編,怕累積太多到時寫文章會很痛苦,

所以這兩天一下班就先窩在電腦前面整理照片趕文章!

之前我收集了幾本不同尺寸的厚紙板書,一直沒有時間跟機會拿出來玩…

好不容易平常愛玩立體作品的人,終於轉性想來嚐試做相編了!

不過也因為很少玩相編,如果有做的不好的地方,還請大家多多指教哦~

這次玩的厚紙板書,裡面共有八片紙板,所以算一算…我總共要做16面相編…(超挑戰的啦!)

Hello, everyone~ Welcome back to my blog!

If you already saw all the projects I had made. You would know that I love to make 3D projects.

But this time I want to try something different by using this 8"x8" chipboard album.

There are 8 pieces of chipboard inside the album,

and I plan to make scrapbooking layouts on each piece.

(Each piece has two sides, which means...I have to make 16 layouts!!!oh, my!)

Yes, this may be easy for some of you, but honestly. It's very challenging to me...

I only did scrapbooking layout like 5 or 6 times and I didn't like what I make.

 So I started to working on something that I love--3D projects. 





以下是娜歐打算拿來做第一面相編所用的紙張,Prima最近出了一系列的美紙及其他素材,

真的都讓人愛不釋手每一個都想擁有~(以下這系列賣的超好,連12吋的紙張都缺貨…@_@)

For the first page, I was using a paper from Prima's 'Talls of you & me" paper pad. 


這是我選來當相編的基底紙張~
因為紙板有圓角,所以黏上紙張後,我就先用磨砂工具來修邊!


Then I adhered it on the chipboard and sanded the edges.


然後就來玩顏料囉!
這部份我後來是選用白色的Gesso哦~

Next! Would be Gesso time~


 這次拿出了買了很久都捨不得用的“抗色帆布”(Resist Canvas)

(呵呵…這是我自己取的名啦,因為實在不知它叫啥?所以我就直接照字面翻…)

至於它會有什麼效果?等一下告訴你~嘿嘿

 I have this canvas all the time but I never use it before.

Now it's time to make it usful~



在做以下動作時,我已經先把照片大概要放的位置先做記號了,

所以不需要塗上整面的Gesso~^^


然後剪下一小片抗色帆布
This was a piece of canvas I cut out.




到了這裡別說我沒事先告知,接下來你們會不斷的看到我的照片,可能會傷眼,
所以請勿久視(哈哈~~)!
在製作過程中實在少不了不斷檢視的動作!
這部份的蝴蝶是用型板跟Gesso做出來的哦~
And then applied Gesso with template to make that butterfly.






終於等到Gesso乾了(其實只是用熱風槍吹乾的,也沒等太久啦…)
來看看這些有亮粉效果的水彩,我真的很愛~

Next step was a fun part. Coloring~~^^


看到這張,你們大概就知道那抗色帆布的作用了吧(啊就是抗色咩~)

是不是很好玩啊~

 I love the effect of this resist canvas! Fun! Fun! Fun!

除了水彩,我還用了噴劑哦,不過這裡只是倒出少量的顏料,然後當水彩來上色而已!

I also used this mist to coloring my layout~

然後用防水印台加型板來暈上自己想要的圖樣!

Ink tool is my all time favorite!



這張應該很容易看的出來我加了什麼東西吧,沒錯!就是印章~我蓋我蓋我蓋蓋蓋! 

Everytime when I don't know what I'm going to fit in with my layouts.
 Stamping is very helpful for me.^皿^
接著我選了兩張3x4的紙卡

Again! Love these 3x4 journaling cards. \^o^/ 


把紙的邊邊“惹”毛了才能看到另一種美^皿^





這張紙太漂亮了,讓我忍不住想剪下這些蝴蝶來放生!

Let's "free" these "paperflys"~haha~


因為放出去不見得安全,所以只能放生在自己家裡!>< 
(蝴蝶飛啊~飛到那遙遠的地方~唉啊!這首歌透漏出我的年紀…)
I'm not a detail cutting person. But I really love how it pop up from my page. 
最後只要再加點料就可以算完成了!
I have lots of mica fragments in different colors! 
你們覺得好看嗎?對於做過的相編十根手指頭都數的出來的我,已經算滿意了!

後來覺得左邊有點空,所以我就上網找了一些引語,

選出了一個自己覺得的適合的放在版面上!

After I added a quote on it. My page is done!





看完這次的作品,希望有給你們一種想自己動手的衝動!

用自己拍的照片做出屬於自己藝術,這感覺很爽哦,快一起試試吧~^^

I really enjoy the process. Hope you like this layout.

I will continue to post my new pages here. See you next time~


沒有留言:

張貼留言