2016年4月20日 星期三

I made a scrapbooking layout for Madonna~

 
 
哈囉,大家好~ 娜歐這次回來帶了新作品跟大家分享
 
這次我用了Madonna娜姐的照片來做相編
 
這作品是單純想做來自己掛在牆上欣賞的
 
因為我個人很喜歡娜姐,不管是她的歌曲還是精神
 
下面這張照片是完成的成品
 
我還會稍為分享一下製作過程,不過因為中間做的太順,有些都忘了拍照…請見諒!
 
Hello, everyone~ Welcome back to my blog.
 
Today I have a new project to share with you.
 
This is a scrapbooking layout I made by using Madonna's picture.
 
I love this picture, and I would like to have it on my wall.
 
I will share some pictures of process below. hope you will like it.
 
(This is not a tutorial by the way. because I forgot to taking photo sometimes...><)
 
 

一開始我是用黑色的8吋厚紙板當底,然後上了透明的Gesso!
 
 I started with an 8"x8" black chipboard, then I used clear gesso on the base.
 

 
等到Gesso乾了以後,我就用型板跟塑型劑來豐富版面
 
After it dry, I started to using templates and paste to build the page.
 
 
我還加了一些很細的亮粉,但最後結果是…沒感覺!因為都被我cover 掉了!哈哈~
 
I also mixed paste with mica powder, but I couldn't see any different from this.
 
Because I covered it after all...
 
 
在這裡,我先把照片要放的位置做了記號,這樣讓我好掌握要上塑型劑的範圍!
 
In this part I used a pencil to mark where I want my photo to be.
Then I would know where my paste should be.





 
然後我開始加入一些素材,用細繩、雲母片、亮片、還有金屬飾品…等,
 
另外還用水彩來上色!
 
Then I added some different elements like mica fragments and twine and water color...etc. 
 
 

然後在紙板的四週,我是用金色的ink去暈色的
 
(ink很簡單又很好用的功具,但在這裡建議使用防水的ink哦~)
 
I love to use ink to light up my page. ( I inked around the page.) 


 
但我不滿足於上面的照片狀況,覺得不夠亮!所以,我又再加強了四週的亮度,
 
這部份也很簡單,我只是用了一些印章做效果而已^皿^
 
But I was not satisfied in how it came up, so I reused stamps and inks to pop up the page.
 

最後終於得到了我滿意的結果,真的起開心的~
 
I really love the result. Do you?
 

 
接下來就是做外框了,我選了一張仿相框的美紙(一直捨不得用)
 
將相框中間部份都剪掉!(抱歉,下面的照片不知為啥反了,偏偏我是電腦白痴…請大家見諒)
 
I chosen a paper that already have a ''frame'' on it. All I need to do was cut out a part i need, then used another paper on the base. (sorry for the wrong direction of the photos blow...)
 
 
 
 
接下來就很簡單了,只要在底下的厚紙板上打洞穿線,就可以把“相框”黏上,其他的只要加
 
一些裝飾就完成了!
 
Next step was simple! I just puched two holes on the bottom chipboard and tie a ribbon.
 
Then sticked them together. Done!




 
 
以上是娜歐這次的相編製作,希望大家喜歡!我們下次見~
 
Hope you will like this project. I'll see you next time~
 


沒有留言:

張貼留言